سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب را نجات دهیم/ لزوم توجه به طرح های آبخیزداری در خراسان جنوبی

به بیان ساده ، یک برنامه مدیریت آبخیزداری پارس اتیلن (WMP) مشکلات کیفیت آب در حوضه آبریز شما را مشخص می کند ، راه حل هایی را پیشنهاد می کند و یک استراتژی برای به کار انداختن این راه حل ها ایجاد می کند. برنامه های آبخیزداری یک رویکرد بلندمدت و جامع را در پیش گرفته است که در تعدادی از حوزه های آبریز موفق بوده است.

 

این روزها صحبت کردن پیرامون مشکلات خراسان جنوبی برای کسی تازگی ندارد چراکه تاریخ این استان گواه بر این است که کلاف سردرگم گرفتاری ها از سال ها پیش بر پیکره شهرستان هایش پیچیده و روز به روز گره کور می خورد چراکه قوانین مشکل گشا بر خود ندیده و روز به روز دست اندازی ها برای ترمیم زخم های استان بیشتر می شود.

 

بر کسی پوشیده نیست که تولید و سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و گردشگری می تواند نسخه شفابخش خراسان جنوبی باشد این در حالی است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی زیر چتر حمایتی مسئولان جایی ندارند و بارش مشکلات نیز جرات سرمایه گذاری را از آن ها گرفته است.

آب را نجات دهیم/ لزوم توجه به طرح های آبخیزداری در خراسان جنوبی

در مورد طرح آبخیزداری چه باید بدانید؟

به بیان ساده ، یک برنامه مدیریت آبخیزداری (WMP) مشکلات کیفیت آب در حوضه شما را مشخص می کند ، راه حل هایی را پیشنهاد می کند و یک استراتژی برای به کار انداختن این راه حل ها ایجاد می کند. برنامه های آبخیزداری یک رویکرد بلندمدت و جامع را در پیش گرفته است که در تعدادی از حوزه های آبریز موفق بوده است.

 

شرکای دولتی و خصوصی چگونه در حوزه آبخیزداری دخیل هستند؟

شرکای دولتی و خصوصی برای ساخت جعبه ابزار آبخیزداری پارس اتیلن برای تصمیم گیری در مدیریت کمک می کنند. در New England ، ابتکار Merrimac River ایالات نیوهمپشایر و ماساچوست را با USEPA و کمیسیون بین المللی کنترل آلودگی آب NE گرد هم آورده است تا در مسائل مربوط به کیفیت آب همکاری کنند.

 

آبخیز در مایل مربع چقدر است؟

 آبخیزداری پارس اتیلن به سادگی زمینی است که آب از طریق آن یا در مسیر خود به سوی یک نهر ، رودخانه یا دریاچه مشترک عبور می کند (شکل 7). حوضه آبخیز می تواند بسیار بزرگ باشد (به عنوان مثال تخلیه هزاران مایل مربع به رودخانه یا دریاچه اصلی یا اقیانوس) ، یا بسیار کوچک ، مانند حوضه آبخیز 20 هکتاری که به حوضچه تخلیه می شود.

 

منبع:

https://www.parsethylene.com/%d8%a2%d8%a8-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%87%db%8c%d9%85